مرکز رشد شريف

محتوا چرا زود فراموش مى‌شود؟

🔹۸۰ درصد بازدیدکنندگان محتوا، آن را در عرض ۳ روز فراموش می‌کنند! و بیش از ۵۰ درصد آنان هیچ جزئیاتی از آن محتوا را به یاد نمی‌آورند.

👈 سه دلیل رایج وجود دارد که مردم به این دلایل، محتوایی که می‌خوانند را از یاد می‌برند؛
1- محتوای نامرتبط (۵۵ درصد)
2- فقدان انگیزه برای به خاطر سپردن محتوا (۳۶ درصد)
3- سادگی بیش از حد محتوای برای حفظ کردن آن در حافظه (۳۰درصد).

🔹 چه محتوایی در ذهن باقی می‌ماند؟

1- ویدئوها در صدر به‌یاد‌ماندنی‌ترین محتواها هستند. به طوری که نزدیک به ۳۷‌درصد از مردم آنها را به‌خاطر می‌سپارند.
2- مقالات نوشته‌شده (۲۸ درصد)
3-ارائه و پرزنت چهره‌به‌چهره (۲۱ درصد)
4-پست‌های شبکه‌های اجتماعی (۱۹ درصد)
5- عکس‌هایی همراه با جملات طنز و خنده‌دار (۱۰ درصد)

👈 برای تاثیرگذاری بیشتر محتوا‌ روی مشتری، باید همزمان ‌روی دو جنبه جذابیت (جلب توجه) و به‌یادماندنی بودن توجه کرد.

منبع: shanbemag.ir